Ledelse

Rektor

Mette Trangbæk Hammer/MTH
Idræt og dansk

Varetager som rektor det overordnede ansvar for:

  • skolens strategi og vision
  • skolens faglige-pædagogiske udvikling
  • skolens elever og personale skolens administration, drift og bygninger
  • samt skolens eksterne relationer

Vicerektor

Thomas Frommelt/
Matematik/fysik

Er ansat på skolen fra august 2016.

Overordnede ansvarsområder er:  

  • Personaleansvar for 19 lærere, herunder kompetenceudvikling, MUS m.m.
  • Uddannelseschef for X klasser (1p, 1q, 2p, 1w, 2w, 3x) og deres lærerteam, herunder team-møder, elevgennemførelse, kvalitetssikring og pædagogisk udvikling
  • Opgavefordeling for lærere
  • Lærerarbejdsopgaver, lærerløn og holdnormopfyldelse
  • Skoleudvikling, herunder Visionsstyregruppe og Pædagogisk Udvalg 
  • Skoleårsplanlægning (årsplan for undervisning, fordeling af uddannelses- og elevtid)
  • Studieretninger og valgfag
  • Lærer - tjenestefri (feriefridage, omsorgsdage, ”planlagt fravær” mv.)
  • Sekretariat
 

Uddannelseschef

Berit Brændsgård Madsen (BBM)
Musik/psykologi

Berit har været ansat på skolen siden 1988 og har siddet i ledelsen siden 2001. Inden da bl.a. været studievejleder samt arbejdet med forskelligt forsøgs- og udviklingsarbejde. Master i gymnasieledelse i 2004 (SDU) og masterclass MCH i Human Resource Management i 2015.

Overordnede ansvarsområder er:

  • Personaleansvar for 19 lærere, herunder kompetenceudvikling, MUS m.m.
  • Uddannelseschef for 6 klasser (1f, 1i, 2v, 2z, 3z og 3ø) og deres lærerteam, herunder team-møder, elevgennemførelse, kvalitetssikring og pædagogisk udvikling
  • Mundtlig eksamen (planlægning, mundtlige årsprøver, dispensationer)
  • Eksamensindberetninger til UVM
  • Forsøgs- og udviklingsarbejde
  • Visionsstyregruppe
  • Studieretninger og valgfag
  • Optagelse og optagelsesprøver
  • Translokation
  • Forældrekonsultationer
  • Karaktergivning

Uddannelseschef

Lene Frida Rasmussen (LFR)
Samfundsfag/religion

Lene har været ansat på skolen siden 1. august 2007 og har siddet i ledelsen siden 2015. Inden da bl.a siddet i pædagogisk udvalg og arbejdet med forskelligt forsøgs- og udviklingsarbejde. Har i 2016 bestået masteruddannelse i gymnasieledelse på Syddansk Universitet.

Overordnede ansvarsområder er:

  • Personaleansvar for 10 lærere, herunder kompetenceudvikling, MUS m.m.
  • Uddannelseschef for 5 klasser (2o, 2r, 2s, 3r, 3v) og deres lærerteam, herunder team-møder, elevgennemførelse, kvalitetssikring og pædagogisk udvikling
  • Pædagogisk udvikling, herunder tovholder for pædagogisk udvalg
  • Innovation
  • 8. klasses besøgsordning
  • FÆU (fællesudvalget)
  • AT ansvarlig (eksamen i 3.g, koordinering og kvalitetssikring fra 1.g til 3.g)

Uddannelseschef

Peter Toft/PTO
Samfundsfag/filosofi

Tiltrådte stillingen som uddannelseschef i juni 2011. Har inden da bl.a. arbejdet som evalueringskonsulent og projektleder på Danmarks Evalueringsinstitut (EVA) fra 2008 - 2011, som lektor på Borupgaard Gymnasium fra 2005 - 2008 og som ekstern lektor på Roskilde Universitet fra 2000 - 2005.
Peter har en HD-efteruddannelse inden for projektledelse og -organisering og gennemførte i 2009 - 2010 en masteruddannelse i faget evalueringsteori på Syddansk Universitet. Har i 2016 bestået masteruddannelse i gymnasieledelse på Syddansk Universitet.

Overordnede ansvarsområder er:

  • Personaleansvar for 18 lærere, herunder kompetenceudvikling, MUS m.m.
  • Uddannelseschef for 10 klasser (2u, 2x, 3n, 3x, 3æ) og deres lærerteam, herunder team-møder, elevgennemførelse, kvalitetssikring og pædagogisk udvikling
  • Ledelsesansvarlig for kvalitetsstyregruppe
  • Skriftlig eksamen og skriftlige prøver
  • Skemaindlæsning og –tilpasning

Uddannelseschef

Simon Rosell Holt/SHO
Engelsk/Idræt

Simon har været ansat på skolen siden 2004 og har siddet i ledelsen siden 2009. Inden da har Simon siddet i bl.a. SKUD og HF-styregruppen.
Simon har i årene 2008-10 gennemført en masteruddannelse i gymnasieledelse på Syddansk Universitet.

Overordnede ansvarsområder er:

  • It 
  • Kommunikation (presse, hjemmeside, publikationer mm.) 
  • Personaleansvar for 18 lærere, herunder kompetenceudvikling, MUS m.m.
  • Uddannelseschef for 4 klasser (2t, 3o, 3u) og deres lærerteam, herunder team-møder, elevgennemførelse, kvalitetssikring og pædagogisk udvikling
  • Åbent hus 
  • Fester
  • Morgensamling
  • International kontakt
  • Introudvalg
  • Semesterplan
  • Flerdagsekskursioner
  • Studieture

Uddannelseschef

Søren Schmidt/SSC

Biologi/Idræt

Søren har været ansat på skolen siden 2006 og har siddet i ledelsen siden 2011 som barselsvikar for NWE. Inden da har Søren siddet i bl.a. Introudvalg, SKUD, science- og HF-styregruppen.
Søren har i årene 2010-12 gennemført en masteruddannelse i gymnasieledelse på Syddansk Universitet.

Overordnede ansvarsområder er:

 

  • Store skriftlige opgaver (da/hi i 1.hf og 2.g, SRP, SRO, SSO)
  • Skoleudvikling, herunder pædagogisk udvalg
  • KS-eksamensprojektet i 2.hf
  • Fastholdelse og elevforsømmelser
  • Personaleansvar for 18 lærere, herunder kompetenceudvikling, MUS m.m.
  • Uddannelseschef for 9 klasser (2m, 2n, 2y, 3s, 3t, 3y) og deres lærerteam, herunder team-møder, elevgennemførelse, kvalitetssikring og pædagogisk udvikling
  • Ekskursioner

Økonomichef

Dorte Skallerup/DSK

Dorte har været ansat siden august 2009. Dorte har en baggrund som statsautoriseret revisor.

Overordnede ansvarsområder er:

  • Budgetter og likviditetsstyring
  • Økonomiske analyser
  • Måneds- og årsafslutning, inkl. afstemninger og kontrol af løn
  • Årsregnskab inkl. kontakt til revisor
  • Moms
  • Kantine, udvikling, personale og økonomi
  • Kursus- og censorafregninger og censorhonorar